Followers

Wednesday, February 10, 2010

107. Cerita Sedih

Posted by Iera at 4:39 PM


Cerita pertama : Sorang kwn perempuan bercinta dgn bf dia dah 5 thn. Tiba2 je bf dia ni minta putus krn mak dia tak restui hubungan mereka. Bila dah putus, tup tup pulak bf dia ni nak bertunang dgn girl lain. Kwn aku ni sedih bukan kepalang, dah la 5 thn bercinta..nak lupakan bf dia ni bukannya perkara yg mudah..Apa yg blh aku advice dr pengalaman aku lps ialah belajar utk menerima hakikat..belajar utk melupakan semua.

'Dear, memang sukar utk awak lupakan dia yg pernah ada kat hati awak..sampai bila2 pun awak takkan pernah dapat melupakannya..Walau apa pun awak lakukan, kenyataan itu tak dapat diubah. Awak kena terima semua ni. Kena percaya bahawa ada hikmah disebaliknya. Dah tertulis bahawa dia bukan utk awak..At least, awak dah tahu awal yg mak dia tak suka awak..Awak kena kuat..'

Cerita kedua : Sorang kwn yg dalam proses penceraian dgn wifenya terkilan sebab wifenya dah bersalin 5 hr tp baru diberitahu berita tu. Sedih hatinya tidak terkata. Dah la tak dpt sambut kelahiran anak, dah terdesak baru diberitahu. Baby girl pulak tu.

'Awak, saya akan sokong apa jua tindakan awak. Saya tahu susah untuk awak terima keadaan ini. Tapi awak kena kuat untuk mendapatkan keadilan. Awak tidak boleh lemah dan patah semangat untuk hadapi semua ni. Apa yg dah terjadi anggaplah itu takdir dan awak kena terima takdir ini. Saya yakin awak mampu hadapi semua ini..'

*Krn mereka sedih, aku bersedih sama..krn mereka menangis aku juga menangis..krn aku menyelami kedukaan mereka..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea