Followers

Friday, August 20, 2010

198. Macam Mana Boleh Lupa Pulak..

Posted by Iera at 9:14 AM
Bila tengok kalendar tadi, baru teringat..Aku dah terlupa hari penting tu..12hb Ogos & 15hb Ogos adalah hari arwah bapak dan bapak tiri aku meninggal..12 tahun dah arwah bapak aku pergi menghadap Ilahi. Cepat masa berlalu..

Bapak aku meninggal masa tu aku masih Upper Six. Selepas setahun lebih dia sakit penat dan paru-paru rosak ( bapak aku kuat hisap rokok ). Arwah bapak aku memang rajin..kalau mak aku sakit ke demam ke, dialah yang tolong buat keje rumah. Kalau ada kenduri kendara, dia ringan tulang. Bab kira-kira ni, serah kat dia. Memang terer. Aku tak ralat dengan pemergiannya sebab aku dah penuhi permintaannya supaya bagi ruang kat adik-adik belajar memandangkan mak sorang je keje. Cuma arwah tak sempat melihat anak-anaknya jadi seperti sekarang. Walau tak seorang pun berjaya berada di tahap tertinggi tapi tetap jadi manusia yang sempurna. Tinggallah mak aku sorang sara kami 7 beradik..Tanpa bantuan sesiapa..tanpa meminta kat mana-mana..

Dan bapak tiri aku meninggal tahun lepas. Aku dah publish pasal arwah last year.

Moga mereka aman di sana. Al-Fatihah..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea