Followers

Wednesday, April 27, 2011

287. ECT Team

Posted by Iera at 10:40 PM
ECT Team menganjurkan Egg Decoration Contest pada 22hb lepas. Ada 3 kumpulan dan setiap kumpulan terdapat 5 orang ahli termasuk Leader. Untuk kali ni, Iera di pilih untuk menjadi Leader salah satu kumpulan tu.

Seminggu sebelum contest bermula, ahli kumpulan berbincang nak nak guna bahan apa, nak deco macam mana..tema la..Discuss pun hanya guna Skype memandangkan Iera sorang je kat whse sedangkan yang 4 orang lagi kat Ofis di Penang. Setiap kumpulan dibekalkan 3 biji telur saja. Iera dapat idea ni kat Martha Stewart website..Lepas tu buat kajian sendiri, masa yang diperlukan..bahan apa..kemudian share dengan ahli kumpulan..Akhirnya mereka setuju guna idea Iera tu di samping ada beberapa idea lagi..



Saingan memang hebat dari kumpulan lain terutama kumpulan boss Iera. Awal-awal lagi mereka dah ready bahan, dah tu siap video call lagi..Apa pun, Iera percaya bahawa dengan semangat dan keyakinan serta kerjasama akan membuatkan kami berjaya.

Sehari sebelum contest, kami berbincang sekali lagi. Idea untuk buat garden dari foam diganti dengan bahan lain. Yang tu diserahkan kepada Grace, kawan Iera. Iera sediakan semua bahan untuk membuat Happy Family.

Hari Contest tu, Iera dan sorang kawan Iera terjumpa satu bukti yang satu kumpulan tu cuba menipu. Tapi kami hanya diamkan diri kerana tidak mahu menuduh. Mungkin itu cuma sebagai bahan sampingan saja. Hari tu semua kena bawa makanan. Iera cuma beli Puding.

Aktiviti bermula pukul 12 tengahari di Ofis kat Penang. Sungguh mengagumkan apabila Grace menunjukkan anyaman dari daun pandan untuk dijadikan garden. Bila game bermula, kami tak sempat nak panggung kepala tengok kumpulan lain. Hanya concentrate pada decoration telur. Masa yang diberikan cuma 1/2 jam saja. Beginilah hasil kumpulan Iera.










Lepas je masa tamat, kami sempat posing sebelum menjamu selera. Macam biasalah, bila ada makan-makan macam ni, lupakan dulu tentang berat..hehe..Ada macam-macam tapi Iera taklah makan semua..

Selepas tu pemenang diumumkan. Nak tahu kumpulan mana menang? Of course lah bukan kumpulan Iera.



Ini kumpulan yang satu lagi.


Dan inilah pemenangnya..

Iera perasan ada sedikit tak puas hati kat member Iera tu ( mybe sebab dia dah tau rahsia ) tapi masing-masing hanya mendiamkan diri.. Semua decoration tu tak dibuang tapi diletakkan kat satu sudut di ofis. Lepas selesai, semua pakat tapau makanan tak habis. Tapi Iera dan 2 orang yang satu department dengan Iera tak boleh balik lagi sebabnya ada briefing.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea