Followers

Friday, October 8, 2010

215. Aku

Posted by Iera at 12:21 PM

Ni pasal kes ex..Bila aku letak je status kat FB ada 'relationship' dengan ex, ada beberapa orang kawan aku menyerbu 'like' and cakap suka..Tapi sebenarnya tu bukan hakikatnya. FB ex tu memang dia yang punya. Relationship bagi aku bermaksud aku dan dia memang ada hubungan kerana Aina tapi depa dah salah faham..So, kena change balik la jadi macam sedia ada.

Aweks ex yang aku cakap hari tu rupanya clerk kat ofis dia sekarang ni. So, surprised! Thats mean, dia memang nakkan ex. Dan ex try to explain kat aku tapi pada aku tu hal dia. Dan dia still cuba untuk jaga hati aku. So funny..Dia ingat aku jeles kan dia padahal dalam otak aku ni aku cuma fikirkan Aina. Aku tak nak satu pun hak Aina kurang.

Dan kerana ni aku hampir nak penampar mulut si member aku tu. Kebetulan member aku tu kenal si aweks ex ni.

Member : Oh, budak tu..dia memang anak orang kaya..baik sangat..
Aku : So?
Member : Padan la ex kawan dengan dia, bertuah sangat..
Aku : Cuma tersenyum..
Member : Bertuah ye ex..dapat kawan dengan dia..saya memang kenal dia..dia anak orang kaya..baik..Memang padan pun..
Aku : So, apa maksud hang bagitau aku ni?
Member : Sebab saya kenal dia..
Aku : (Muka aku dah merah )Yang hang dok ulang benda yang sama ni pasal apa? Apa tujuan hang? Hang nak cakap yang memang padan pun aku dah berpisah dengan ex ka? Memang layak pun ex tinggal aku. Hang lupa ka yang hang bagitau ni sapa?
Member : Tak la macam tu..
Aku : Abis tu..Lain kali cakap tu tengok dulu..memang aku dah tak ada apa-apa dengan dia tapi aku pernah hidup dengan dia..Dan kalau perempuan tu anak orang kaya sekali pun ada sangkut dengan aku?
Member : Terdiam..

Memang aku hangin giler hari tu. Kadang-kadang orang luar yang lebih over dari aku. Aku bukan jeles sebab aweks ex tu anak orang kaya ke apa ke..tapi aku tak faham tujuan member aku tu cakap kat aku. Atau dia sengaja nak sakitkan hati aku dengan mengatakan selayaknya ada dalam hidup ex memang perempuan tu. Wah!

Apa saja yang aweks ex tulis kat FB tu, apa saja yang ex tulis pun..itu hak depa. Walau ex pernah cakap yang kat FB tu sapa pun boleh tulis apa saja tapi aku tak nak dengar semua tu. Aku tak mau dengar apa pun explained dari dia. Dan dia pun tak perlu nak masuk campur apa saja yang aku tulis kat FB aku or dengan sapa pun aku nak berchatting ke..apa ke..

Hidup aku dah tertulis..Aku senang dengan perjalanan sekarang. At least, aku pernah bercinta bagai nak rak, pernah berkahwin dengan lelaki yang aku cinta, pernah ada hidup bahagia dan dikurniakan Aina yang bijak WALAUPUN tak kekal selamanya..sekurang-kurangnya aku dah buktikan pada dunia bahawa CINTA yang pernah kami agungkan tu tulus suci dan dipatri dengan ikatan murni. Lebih baik dari hubungan yang tak nampak arah dan terbiar dalam tanda tanya kan..

Dan ex pun still nak harapkan aku dalam segala hal..Nak apply keje gvrmnt..aku yang apply..nak check saman..aku yang tolong check kan..nak tanya itu..nak tanya ini..nak buat itu..nak buat ini..bla..bla..AKU YANG TOLONG DARI BERCINTA SAMPAI SEKARANG! Bukan nak ungkit tapi mana-mana perempuan yang nak bercinta dengan dia tu patut bersyukur sebab ex tak menyusahkan depa..Sebab dia hanya menyusahkan aku yang tak berguna ni..Memang aku ikhlas..Sebab aku tahu kalau bukan aku sapa yang dia nak harapkan. Ada ke pernah awek lama dia tu tolong dia cari keje? Tolong apply keje gvrmnt? Kalau bukan aku, ntah apa-apa hidup ex sekarang ni..So, ingat! Jangan nak hentam aku dan megah kerana DAPAT MEMILIKI EX..

1 comments:

puteri said...

sabar ya akak..i dont know u but i feel sorry for u

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea