Followers

Monday, October 11, 2010

216. Kerja

Posted by Iera at 12:38 PM

Ada announcement dari Country Manager yang akan ada perubahan baru. Disebabkan sales yang menjulang naik mendadak, management merasakan sudah sampai masanya untuk company ada sebuah bangunan sendiri. Sekarang ni, management tengah cari new place. Kiranya nak pindah. Kalau sekarang company Iera terbahagi 2..ofis kat Penang dan warehouse kat Bagan Dalam. Iera stay kat warehouse. Management nak cari place yang tempatkan semua orang dalam satu building. Tak tahu lagi kat area Penang Island atau kat sebelah sini. 99.9% lebih berpihak sebelah sini kerana kos dan tapak kawasan yang lebih murah dan strategic. Tapi bos Iera cadangkan kalau sebelah sini pilih area Seberang Jaya sebabnya kawasan tu lebih strategic sebab depa cari bangunan yang tak besar sangat. Cukup sekadar untuk tempatkan warehouse dan ofis. Lagipun company Iera ni trading.

Kalau kena travel dari sini ke Penang Island or dari Penang Island ke sini, management akan bagi elaun standardized. Tak kira motorsikal ke kereta. Dan yang paling penting, berada di sebuah bangunan sebagai satu family supaya hubungan lebih close. Management dah memberi jaminan takkan ada sorang staff pun akan dipecat. Kerana itu feedback dari staff diperlukan. Dan Iera dah bersedia untuk menerima perubahan itu. Kalau terpaksa travel ke Penang Island, Iera terima. Memang Iera nampak ada beberapa orang yang tak puas hati dan ada yang dah di explain berkali-kali pun still tak faham. Entahlah labu..bagi Iera kat mana pun management pergi selagi depa tak pecat Iera, Iera akan ikut. At least, perubahan ni buat kita lebih improve. Sebabnya dah tak boleh berfb time keje..kena lebih concentrate kat keje…Iera pun dah berbincang dengan mak hal ni sebab Iera rasa tempias perubahan tu nanti akan terkena kat mak dan Aina jugak. Mungkin Iera terpaksa bekerja lebih masa..dan sekarang ni Iera dah mula belajar lebih dalam lagi hal keje. Nasib baik ada website company, ada intranet company..kat situ Iera boleh study pasal keje lebih lagi.

Sekarang ni, bos Iera kena plan untuk lab Iera keje nanti, tengah list equipment yang nak kena tambah dan beli. Untuk jadi main office, kena ada bilik engineering sendiri. Sebab sekarang ni main office company Iera adalah Singapore. So, pihak management nakkan main office sendiri dan perlu bersaing dengan branch Singapore untuk dapatkan semua tu.

Dan yang paling menggembirakan bila Country Manager mengatakan yang bonus ada tahun ni. Anggaplah umpama bonus dah di atas meja cuma sekarang ni dia tengah usahakan untuk kenaikan gaji yang lebih memuaskan lagi. Alhamdulillah..inilah hasil dari penat lelah selama ni..

2 comments:

IbuHani said...

congrat's kak iera.. kadang2, perubahan tu penting dlm keje kita seharian.. takde la boring sgt.. hehehe

Iera said...

Puan Seri : thanks..betul tu, kdg2 perubahan tu perlu..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea