Followers

Monday, July 19, 2010

173. Catatan Hati

Posted by Iera at 4:57 PM

Hidup ini bukanlah semudah yang disangkakan..bukan juga sesenang yang dirasakan. Apa yang penting, menolak segala rasa luka lalu bangkit semula dengan hidup baru..semangat baru..Kenangan tu, memang la susah untuk dikikis dari ingatan..Dah nama pun kenangan..mesti la terpahat lagi kat memory..

Ada suatu hari tu, kita terasa emo lalu berderet-deret ayat luka kita tulis..ada satu hari tu, terasa bengang..lalu berkajang-kajang la rasa marah..ada suatu hari juga..kita rasa yakin..lalu berkobar-kobarlah semangat..semua itu akan membuatkan orang tertanya-tanya dan berkata :

'Apa la dia ni..sekejap jiwang..sekejap brutal..'

Tapi berpaling kepada kenyataannya..kita adalah manusia biasa..yang ada pelbagai rasa..hanya kita yang akan mengawal semua rasa itu tiap kali ia singgah kat hati kita..Kalau kita fikir, kitalah yang paling terluka dan sengsara sehinggakan pernah terdetik kat hati kita dah tak sanggup untuk hidup lagi..tapi sebenarnya ada orang yang lebih merana dari kita..Kita cukup bertuah kerana kita ada family yang selalu berada di belakang kita, kita ada kawan-kawan rapat yang sentiasa susah senang dengan kita..dan kita ada kawan-kawan FB, kawan-kawan blogger yang selalu memberi semangat kepada kita..

Hidup kita akan jadi lebih baik bila kita pernah tersungkur..hidup kita akan bertambah yakin bila kita jatuh terhumban..duri-duri yang mencakar tubuh kita memang pedih tapi semua itu akan terubat bila kita lihat kedudukan kita sekarang..Malah kita akan terasa megah dengan apa yang kita miliki saat ini..

Inilah hasil dari rasa luka itu..

2 comments:

Nazri Salleh said...

kita lah manusia..kita lah ada rasa itu..kita lah memory itu..dikumpul sehingga hujung nyawa.

Tasbih Alam said...

Salam ziarah dan salam ukhuwah kepada pemilik blog yang indah ini. Moga kunjungan ini dapat mengeratkan lagi ukhuwah sesama blogger..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea