Followers

Monday, May 31, 2010

153. 3 hari Cuti

Posted by Iera at 9:59 AM
Pagi Jumaat riuh dengan suara anak sedara dan Aina. Walaupun hanya mereka dua orang saja, tapi gamatnya melebihi 4 orang. Lagi 2 orang anak sedara aku dah ikut abah mereka makan angin ke KL, adik aku tak ikut sebab dah sarat 8 bulan. Dah tak larat nak berjalan.

Ke roadwok kejap. Jalan-jalan cari tudung. Beli inner dan sehelai tudung. Lepas tu, ke Jusco pulak shopping baju untuk Aina dan jugak baju nak bagi hadiah birthday untuk anak bos Wani malam ni. Memang rasa teruja bila tengok baju budak-budak sales. Tapi tu la, nak beli baju kat Aina kena bawak dia sama..Takut tak muat..Sejak beberapa hari ni, aku tengok badan Aina dah bertambah lagi..Balik dari Jusco, macam biasa setiap bulan, kek Secret Receipe sorang 1 slice..

Pagi Sabtu dikejutkan dengan berita Tok Wan aku eksiden dengan motorsikal..Mak aku kelam kabut pi Hospital. Nasib baik tak teruk sangat. Aku tak sempat nak pi tengok lagi sebab terpaksa ambik adik aku yang sorang lagi balik keje pulak..Biasa la aku ni, lebih kurang macam driver bila asben2 diorang keje..

Ahad yang penuh kelam kabut.. Kejar sana sini..Shopping barang-barang Aina terus jumpa kawan aku kejap kat stesyen minyak untuk ambik barang yang aku order. Balik rumah hantar barang kemudian keluar semula bank in duit dan beli nasi bungkus kat diorang yang ada kat rumah..Lepas tu terus ke rumah Tok wan aku. Lawat Tok Wan aku. Ada sedara Tok wan aku datang kenalah jadi tukang bancuh air..sebab cuma ada Mak Uda aku je. Dia pulak bz layan anak-anak dia...

Bila sedara Tok Wan aku dah balik, aku dan Wani pun mintak diri. Bukan tak nak duduk sana lama-lama tapi cuaca dah gelap. Ikutkan Tok Wan aku tak bagi balik lagi. Tapi susah bila tinggal lama-lama kat sana. Sepupu aku yang tinggal sebelah rumah Tok Wan aku ni lain sikit perangainya..Balik rumah cuma rest 1 jam je..lepas tu kena hantar Wani balik rumah sewa pulak..Malam barulah boleh rest..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea