Followers

Thursday, May 27, 2010

151. Bersama Aina

Posted by Iera at 12:12 PM


Balik keje kelmarin, ex call nak bawak Aina ke Mc’D..Bila dah bawak Aina, aku pun kena ikut sekali sebab aku memang takkan lepaskan Aina sorang kat dia. Aina apa lagi bila dengar nak ke Mc’D. Bersorak sakan. Hajat beberapa hari lepas dah tercapai.

Biasanya aku duduk di belakang tapi hari ni Aina nak aku duduk di depan dan dia berdiri di tengah antara aku dan ex. Tengah on the way, Aina cium pipi aku dan kemudian cium pipi abah dia sambil cakap :

‘Sayang mama..sayang abah..’

Sayu sikit tapi aku biarkan perasaan tu berlalu. Tak mau nak layan sangat. Di Mc’D, sekali lagi Aina nak aku duduk di sebelah abah dia. Aku order Happy Meal tapi tu la kalau makan kat Bandar Perda memang susah nak dapatkan the latest permainan. Asyik2 habis je. kadang-kadang malas nak pi situ tapi dah yang tu tempat paling strategic untuk Aina terpaksa jugak la..Mulutnya yang tak reti diam tu menggamatkan suasana kat situ. Peramah sangat sedangkan aku dan abah dia tak macam tu..

1 jam disitu masih tak cukup untuk Aina tapi hari dah berinjak ke malam. Kenalah balik. Lagipun aku tengok ex dah mula tak selesa bila ada beberapa orang yang keje satu kilang dengan awek dia masuk. Mybe dia takut depa kenal dia..Lantaklah, janji Aina gembira.

Masa on the way nak balik, sekali lagi Aina tanya abah dia :

Aina : Abah tak tido rumah Na ka?

Ex : Tak.

Aina : La, awat abah tak tido rumah Na?

Ex : Abah kan keje.

Aina : Nanti abah tak keje abah tido dengan Na dengan Mama..Na kiri..mama kanan..abah tengah..

Ex terdiam tak terkata apa. Aku dah biasa dengar kata-kata ni jadi aku tak kisah sangat. Mungkin Aina belum cukup mengerti apa-apa.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea