Followers

Monday, May 3, 2010

143. Sebuah Pertanyaan

Posted by Iera at 11:24 AM
Ada seseorang bertanya kepada aku semalam, soalan yang selalu sangat ditanya kepada aku :

'APAKAH AKU AKAN MEMAAFKAN 'DIA' KERANA PERNAH MENGHANCURKAN KEBAHAGIAAN AKU KERANA 'DIA' AKAN MENJADI SESEORANG DALAM HIDUP AINA?'

Jawapan tu tetap sama dan tak pernah berubah.

'AKU TETAP TAKKAN MEMAAFKAN 'DIA' BIARPUN SUATU HARI NANTI 'DIA' DAH BERADA DI DALAM HIDUP EX. DAN AKU TAK AKAN MENGIZINKAN 'DIA' MENYENTUH AINA BIARPUN WAKTU ITU AKU DAH TAK ADA KAT DUNIA NI.'

Ada seseorang pernah menasihati aku supaya merubah prinsip ini kerana ia bersifat dendam, aku tak patut menghukum orang lain selama-lamanya. Aku tetap dengan kedegilan ini. Hanya aku yang tahu betapa sakitnya luka itu...berdarah..bernanah hingga berbulan-bulan lamanya untuk sembuh. Baru je sembuh luka tu, tiba-tiba 'DIA' itu mengguris balik luka kat hati aku, kat hati Aina..( aku pernah publish post tu kat Friendster blog ) hinggakan aku dah tak boleh nak ubah pendirian ini. Dan mungkin ramai yang tak tahu termasuk mak aku sendiri..'DIA' itu sedang merebut seorang kasih sayang EX kepada Aina. Cuba mengawal EX dari mendekati Aina.

Bolehkah aku berdiam diri? Cukuplah suatu waktu dulu DIA pernah merampas EX dari hidup aku dan Aina dengan penuh rasa bangganya. Dan sekarang aku takkan sesekali biarkan semua hak Aina dirampas lagi. Ini janjiku. Aku akan lakukan apa saja seandainya DIA cuba lakukannya sekali lagi. Aku akan pastikan suatu hari nanti DIA juga akan rasa sakit yang pernah aku rasa dulu. Barulah DIA akan tahu betapa pedihnya bila orang yang kita sayang itu mengkhianati kita.

Aku yakin DIA dah pun rasa bahawa sukarnya hati menerima takdir bahawa terpaksa berkongsi kasih sayang EX dengan Aina. Terpaksa menerima hakikat bahawa setiap sen duit EX terpaksa diserah untuk kesempurnaan hidup Aina. Dan dia juga pasti terasa tidak tenang tiap kali EX datang melawat Aina kerana disisi Aina ada aku. Dan aku adalah seorang wanita yang pernah menjadi sebahagian hidup EX bukan setahun dua tapi 8 tahun!

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea