Followers

Monday, May 17, 2010

147. Annual Review Salary

Posted by Iera at 9:58 PM
Alhamdulillah, seperti yang diharapkan semua staff..hari ini apa yang diimpikan tercapai juga. Berkat usaha Country Manager fight dengan phak atasan, akhirnya mereka bersetuju untuk memberi kenaikan gaji. Dikira berdasarkan commitment, improvement setahun. Aku memang tak mengharapkan kenaikan yang melampau kerana apa yang diberi sudah cukup bagus berbanding tahun lepas..

Sebelum diberi surat pengesahan, aku diberi penerangan dan diuji dengan pelbagai soalan cepumas sebagai bukti commitment aku terhadap company, kesediaan untuk berusaha lebih gigih dan tidak hanya selesa berada dikedudukan sekarang ini dan harapan untuk masa depan.

Aku bersyukur sangat dengan peratusan kenaikan yang diberikan kepadaku. Tanpa rungutan aku menerima dengan hati yang tenang kerana aku yakin dengan kemampuan aku setimpal dengan apa yang aku perolehi. Rezeki Aina..Alhamdulillah...

Terus terang, aku tidak suka mendengar rungutan-rungutan tidak puashati dari beberapa orang staff tapi aku pekakkan telinga dan biarkan mereka berhasad dengki di dalam hati dengan apa yang diperolehi oleh orang lain melebihi dari apa yang mereka perolehi..Dan mereka itu tidak ramai..hanya sorang dua saja yang berperasaan begitu sepanjang masa..

Fikirlah..apa yang kita miliki hari ini lebih baik dari apa yang orang lain perolehi dari company mereka. Kita ada celebrate setiap bula, makan di restoren-restoren class, ada company activities setiap bulan, dapat present birthday dari company, pendek kata kebajikan kita sentoasa terjaga dan mewah...Lihat saja member aku, Ida yang keje berbelas-belas tahun tidak pernah merasa apa yang kita rasa..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea