Followers

Monday, May 10, 2010

145. Hari Ibu

Posted by Iera at 1:17 PM
Hari Ibu kelmarin hanya sambut secara simple. Mak aku keje, dah tu lepas habis keje dia ada training bowling. So, aku dan Wani hanya beli kek ( kami dah tempah hari Sabtu ). Bila mak aku sampai je depan pintu, terus aku suakan kek tu kat depan dia. Nampak jelas kat wajah dia rasa gembira walaupun dia tak suarakan apa-apa. ( photo still ada kat Wani. Tak sempat nak copy dari dia.)

Mak tak nak share kegembiraan tu sorang. Dia berikan sepotong kek tu kepada Mak Njang aku yang tinggal sebelah rumah. Mak Njang aku cakap kat mak aku:

'Ingat jugak depa walaupun beli kek. Kat rumah ni tak dak sapa pun nak beli. Hari jadi ka, hari ibu ka.'

Sayu je dengar...

Seperti biasa..tiap-tiap tahun ex akan send SMS kat aku. Thanks utk dia.

'Selamat Hari Ibu ke 4..Terima kasih kerana melahirkan Aina'.

Dan Aina cakap kat ex dalam tel :

'Abah, beli kek kat mama..Hari ibu..Na nak bagi mama..'

Sweet kan bila Aina pun faham apa erti Hari Ibu..Bila dah jadi ibu ni, sikap degil aku tu dah kurang..Sebab aku dah mula memahami perasaan seorang ibu..

Lepas ni ada lagi celebration untuk mak..Untuk birthday mak bulan 7 ni. Aku dan Wani dah mula buat preparation. Tengah survey restoren dan hadiah untuk mak. Insyaallah, kalau takde apa aral, celebrate kali ni yang terbaik untuk mak.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea