Followers

Monday, November 30, 2009

Akad Nikah dan Kenduri Ina dan Mizal

Posted by Iera at 4:57 AM


Percintaan dr zaman sekolah yg membawa ke jinjang pelamin..



Sabtu lps, adik ex akad nikah. Pd mulanya, aku cuma nk pi hantar hantaran je. Aku pi sorang. Tp kat rumah ex, depa bgtau esoknya br buat hantaran. Kira aku trsalah dpt info la.. Kebetulan adik ex, Ina x ada sape nk tlg siapkan dia, aku pun offerkan diri. Bkn buat apa pn, cuma touch up skt2 je muka dia sebab dia nak natural sj hr tu. Masa aku tgh siapkan Ina, mak ex ( aku still panggil mak lg ), dtg tgk dan puji. Kira banggalah jugak kan. Hehe...Aku tunggu sampai habis majlis gak la.

Ptg tu aku pi sekali lg. Tp kali ni aku bwk Aina dan Wani. Masa Aina tgh main dgn sepupu2 dia, aku dan Wani lepak dlm bilik. Ina tgh tunggu inai kering. Kebetulan adik ex, Dikni pun ada sama, riuh rendah lah. Aku memang satu kepala dgn depa 2 org ni. Terutama Dikni. Ditambah pulak Maksu ex. Masa tu memang Wani terkejut gak la sebab tgk aku dan depa blh satu kepala. Memang dr dulu lg aku ngam dgn depa. Depa pn selalu gak crite kisah peribadi kat aku dr dulu sampai sekarang. Tp aku tetap simpan rahsia dr ex. Sebab ex ni tegas skt.

Masa tgh bg Aina mkn, GF ex call ckp nak blik mlm tu jugak ( dia balik kg dan ikutkan esoknya br dia balik ). Kebetulan aku terdengar. Aku tak tahulah kenapa dia tu tiba2 je nk blik kn. Mybe dia rs mcm tak selamat tinggalkan ex dan dpt tau plak aku dan Aina ada sana. Ada aku kisah..



Wani ajelah yang posing..





Hr kenduri aku pi tghari dgn Aina dan Wani. Memang Ina nampak lain sgt bila dah make up. Aku teringin gak nak tangkap gambar dengan Ina tp Aina plak tak bagi aku tangkap gambar. Aku tak tahu kenapa Aina mcm tak restui je. Ex nak ambik gambar dia pn, dia tak nak. Tp memang letih bila Aina sekejap nak naik atas rumah sekejap nak turun bwh ( rumah ex flat 4 tingkat ). Nasib baik rumah ex tingkat 1, klau x jenuh aku.. Tp Aina bkn dera aku je, dgn ex sekali. Kira dia asyik berkepit dgn abah dia je. Dan ex pulak tak berahsia dgn kwn2 dan sedara dia siapa aku dan Aina.

Bila dah kenduri mcm ni, semua sedara ex dtg dan bila tgk aku dan Aina ada sama dlm fikiran depa ada mcm2 andaian. Tp bg aku andaian2 itu tidak benar sama sekali. Aina pulak kdg2 jln nak aku dan ex pegang tgn dia. Bila org tgk keadaan mcm tu, nampak seolah2 aku dan ex akan hdp bersama balik.

GF ex dtg dh ptg. Masa ex panggil Aina nk bwk kat meja GF dia, Aina tak nak. Aku tak pernah racun fikiran Aina tp semuanya atas kehendak Aina sendiri. Sedangkan sebelum tu Aina tak nak berenggang dgn abah dia. Mungkin Aina dah fhm dan tau siapa perempuan yg ada dgn abah dia.

Aku sedikit pun tak rasa terluka bila tgk ex dan GF dia. Mungkin sebab hati aku dah kuat utk menghadapi keadaan ni. Aku tahu, aku dah blh terima suratan takdir ni sebab tu aku dah tak kisah. Aku ada impian lain dan biarlah kemesraan dan hubungan aku dgn ex yg baik tu jd tanda tanya org.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea