Followers

Tuesday, November 10, 2009

69. Soalan yg kerap aku dgr..

Posted by Iera at 9:24 AM
Sabtu lps, ex dtg tgk Aina mcm biasa. Lps ex blik, jiran kat rumah aku yg kebetulan ada bau2 bacang dgn ex tnya aku.

Mak cik tu : Hang x rs apa2 ka? Rs kesian kat dia ( ex ).

Aku : Kesian?

Mak cik tu : Aku kesian sgt tgk dia dok ulang mai tgk Aina.

Aku : Biasa sj. X rs apa pn.

Mak cik tu : X kn mcm tu kot. Hang x mau patah blik ka dgn dia? ( soalan yg selalu org tnya aku )

Aku : Gelak kecil.

Mak cik tu : Nanti aku nak ckp dgn dia srh mai tayang motorsikal besaq ka, kreta ka kat hang.

Aku : Tersengih..

Mmg selalu sgt org tnya aku mcm ni. Bkn sorang dua tp ramai bila depa semua tgk aku dan ex baik. Kdg2 naik letih menjawab. Tp bg aku baik tak semestinya kita kena hdp dgn dia balik. Aku rs, biarlah hubungan aku dan ex still mcm ni, sebg kwn krn hubungan tu akan lebih baik jdnya. Anak bkn alasan utk hdp bersama kembali.

Bknlh nk ckp berlagak ke apa ke..klau ex tayang kat aku kreta ke, rumah ke..aku ttp dgn pendirian aku. Buat ms sekarang, aku lbih selesa hdp mcm ni. Hidup aku tak pernah sunyi selagi aku ada Aina. Aku ada impian dan cita2 yg pernah tertangguh dulu. Dan aku nk selesaikan semuanya walaupun secara perlahan.

Kalau Tuhan kirimkan aku seseorg dan itulah yg terbaik buat aku, aku redha. Tp kalau dah mmg Tuhan takdirkan aku mcm ni selamanya, aku pasrah.

2 comments:

jemarisepi said...

SALAM IERA..
BETUL BETUL BETUL...JEMARI SETUJU DENGAN STATEMENT2 YG ADER...

JEMARI TAU IERA KUAT KAN SAYANG....KITA AKAN KUAT KERANA ANAK KITER..BETUL X..

BIARLAH APA ORG NAK KATA,NAK PERSOALKAN..JANJI KITA HAPPY DENGAN HIDUP KITA...TOL X...

Iera said...

Btul tu, jemari..

Walau kita ni berbeza perjalanan hdp..tp hakikatnya kita lalui perkara yg sama...kita diduga dgn pelbagai ujian..

Dan Iera yakin, kita adalah di antara mereka yg tabah dan kuat utk lalui semua tu..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea