Followers

Thursday, November 5, 2009

66. Kawan..

Posted by Iera at 11:41 AM


Selagi kita bernafas di bumi ni, kita akan berhadapan dgn pelbagai ragam manusia. Dan aku nak cerita skt psl sikap sorang ni.

1.Selama ni aku guna notebook company dan aku dipertanggungjawabkan utk menjaga notebook ni selagi aku keje kat sini. Tak kisah la nk bwk balik ke, nak tinggal kat ofis ke...Tp aku selalu tinggal kat ofis. Hari tu aku beli notebook dan dia berpendapat bahawa notebook ni mudah rosak dan tak penting sgt.

2.Boss aku bgitau ada roadshow Perodua. Tiba2 je dia berpendapat hanya org yg mampu je blh beli kereta. Sebabnya, kita kena ada duit bila time kereta rosak dan insurans dan roadtax nk kena renew. Dan mcm aku ni yg tak ada back up ( sponsor dr mak, bf atau asben ) ni mmg tak blh beli kereta. Mana nk sara Aina lg, dgn motor lg, mampukah aku?

3.Bila sembang psl brg berjenama, dia akan kata brg2 tu utk org yg bergaji ribu. Mcm aku dan dia ni tak layak utk pakai brg2 mcm tu.

Dan jawapan ni ada dlm fikiran aku :

1.Aku beli notebook sebab aku perlu sgt bkn utk nak main game online ( mcm dia tu..) tp aku ada banyak perkara lain yg memerlukan aku guna notebook ata PC. Dan aku takut, bila campur adukkan hal personal dan keje dlm satu notebook akan menimbulkan masalah. Mcm kes br2 ni, internet slow down dan menganggu keje kat ofis. Staff IT beranggapan berpunca dari staff kat ofis yg suka main game kat Facebook. Dan mereka blh trace balik apa yg pernah kita search sebelum ni klau satu hari nanti notebook tu ada problem.

2.Kereta ni sebenarnya bkn utk mereka yg bergaji ribu2 je. Sapa pn blh beli dan pakai kereta kalau rasa mampu tak kiralah berapa gaji sebulan. Sebenarnya dia tu pn blh beli kereta tp dah asyik spedo bf dia je mn lh nk lps. Sekarang ni memang aku tgh ambik lesen kereta dan sapa pn kat ofis ni tak tau. Klau lah dia tu tau mesti dia sakit hati. Mmg lh aku tak plan nak beli kereta lg..

3.Barang berjenama? Budak sekolah pun pakai Levi’s. Takkan lh kita yg keje ni tak mampu. Pandai2lah planning. Kan selalu Jusco dan Pacific ada sales. Time tu lah beli. Bila org bgtau ada sales buat tak tau je. Aku pn bknlah pakai semua brg berjenama. Tp bila dh berkenan satu brg tu, aku akan save duit dan beli.

Aku tak tahu sama ada dia tu iri hati atau apa. Tapi yg dlm fikiran aku sekarang, klau dia tak beli, org lain pn jgn beli brg tu. Bg aku, klau rs mampu nk beli, belilah. Aku takkan peduli. Tu duit org, buat apalah kita nk halang2. Kita nk matikan impian dan keinginan org buat apa klau dah keinginan dan impian kita tak tercapai. Dan aku takkan ikut pendapat org yang cuba memperlemahkan hasrat aku. ( Klaulah dia tu apa yg sdg aku planning sekarang ni..mesti dia tak sng duduk.. )

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea