Followers

Tuesday, November 10, 2009

70. Persahabatan..

Posted by Iera at 4:49 PM


Td, ms aku tgh godek2 ( ayat nurin..pinjam ye.. ) profil member2 lama, aku terasa betapa 'kecilnya' aku utk berada di samping mereka. Walau mereka tak pernah bandingkan aku dgn mereka tp perasaan ni selalu je bermain perkara2 yg bkn2.. Masa kat sek dulu, walau aku tak segenius mn tp result aku selalu lebih baik dr mereka. Tp takdir Tuhan sapa tahu.. Sekarang mereka berada di kedudukan yg lebih hebat dr aku. Dan aku..?

Sebab tu, selama ni..aku selalu menjauhkan diri dr mereka. Bkn seminggu, bkn sebulan..tp kdg2 berthn2 sdgkn mereka tu adalah kwn2 rpt aku ms sek dulu. Peristiwa itu masih segar dlm ingatan aku. Masa tu mereka nk aku beli sama apa yg mereka sdg beli. Tp masa tu, mmg aku tak mampu. Keje kilang dgn gaji hanya RM500 sebln mnlah aku mampu utk beli itu dan ini. Mereka seolah memperlekehkan aku. Sejak itu, aku menjauh. Siapalah aku dibandingkan mereka..

Walau kini, ikatan tu kembali bercantum..tp aku sedar.. Aku tetap berada 'jauh'.. Mampukah aku memegang tali persahabatan ini sekukuh mungkin agar tidak terputus seperti dulu? Mampukah aku kuatkan hati agar tidak mudah melatah kembali? Ntahlah.. Yg pasti..aku tetap aku..

( Sorry..sensitif skt ptg ni.. )

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea