Followers

Tuesday, May 21, 2013

403. Berhijrah ke Tempat Baru

Posted by Iera at 1:10 PM
Sebenarnya entry dah lama tulis tapi pending di draft. Seminggu lebih before Raya, receive Surat Dari Pos Laju. Bukak je macam-macam perasaan ada. Terkejut, gembira, serba salah.. Semua ada. Inilah yang Iera nantikan selama ini. Ingat tak Iera pernah cerita yang Iera pi interview keje gomen dulu...Tapi bila check result cuma sebagai calon simpanan saja.. http://iera-lakarankehidupan.blogspot.com/2011/05/299-keputusan-temuduga.html Tapi Alhamdulillah, akhirnya Iera dapat jugak keje kat situ. Penantian hampir berbelas tahun akhirnya tercapai walaupun pada mulanya Iera rasa berat.
 
 Sebabnya :
1. Kerja kat tempat lama, gaji lebih tinggi.
2. Tak tau lagi nak kena tempatkan di mana. Ikut surat, Iera perlu lapor diri kat Putrajaya 28hb Ogos lalu.
3. Offer dari company lama memang yang Iera nantikan. Depa nak support Iera continue study course yang berkaitan dengan keje dan semestinya Mechanical Engineering.
 4. Offer kedua dari company ialah nak up jadi Senior QA dan semetinya gaji pun naik jugak kan.  
 
Tapi atas nasihat ramai pihak.. dan jaminan dari Bapak Sedara Iera.. Iera terima keje kat gomen tu walaupun terpaksa bermula semula dari bawah. Dan Iera kena bayar duit gantirugi kat company sejumlah yang banyak jugak. Tak apalah.
 
Akhirnya, hari ni dah genap 8 bulan aku bekerja kat sini. Di tempatkan di Bahagian Audit Sekolah. Tiap-tiap hari travel dari rumah ke ofis di Penang. Tak apalah.. Yang bestnya dapat pulak kawan-kawan yang satu kepala. Yat, Kak Is, Kak J, Mat, Amy, Abang Rahman, Fendi dan Khaz memang kawan yang sehati sejiwa. Susah senang sama-sama rasa. Inilah hikmah di sebalik penghijrahan itu.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea