Followers

Monday, May 27, 2013

407. Mr.X

Posted by Iera at 9:04 AM
Sebenarnya aku tak ingin campur urusan Mr.X. Antara kami dah lama berlalu. Tapi baru-baru ni ada seseorang datang story kat aku tentang dia. Aku hanya boleh mendengar. Aku dah berjanji dengan Mr.X tak mau ambik tau hal peribadi dia. Apa yang sedang berlaku dalam rumahtangga dia itu hal dia. Aku hanya boleh mendengar dan tengok je.. Hal kami berdua hanya melibatkan hal Aina je.
 
Mungkin aku tak pernah bagitau sebelum ni. Mr.X dah pun berkahwin dengan perempuan pilihannya beberapa bulan lepas. Dia pun macam aku jugak ambik masa yang lama untuk menerima seseorang dalam hidup dia walaupun aku still single lagi. Kami tetap berkawan demi Aina.
 
Perasaan aku? Bohong lah kalau aku tak merasa apa-apa sebab dia tu lelaki yang pernah aku cinta dan yang pernah aku tidur berbantal lengannya. Kami dah bersama sebagai suami isteri lebih dari 3 tahun. Itu tak termasuk masa bercinta dan menjadi kawan rapat selepas berpisah. Walaupun pada mulanya aku sangat takut untuk menghadapi keadaan itu tapi Alhamdulillah.. Allah berikan aku kekuatan. Pada hari bahagia dia, tiada setitis airmata pun jatuh di pipi aku. Aku sendiri pun tidak percaya dari mana kekuatan itu datang. Aku sempat call dia malam sebelum tu dan wish kat dia. Kawan aku cakap, kalau dia..tak mungkin dia mampu buat macam aku buat.
 
Aku dah redha yang jodoh kami dah lama berakhir walau kami pernah mencuba untuk hidup bersama semula demi Aina. Tapi Allah dah takdirkan yang kami hanya layak menjadi ibu bapa Aina. Allah Tahu apa yang terbaik untuk hambaNya dan aku tak pernah salahkan takdir kerana kami tidak disatukan semula. Aku doakan dia bahagia bersama bersama wife dan anak-anak tiri dia. Moga apa yang pernah berlaku dalam rumahtangga kami dulu jadi pengajaran buat dia mentadbir hidup baru. Walau apapun yang pernah berlaku antara kami dulu, dia tetap lelaki yang pernah aku sayang..yang pernah tunaikan impian aku menjadi seorang isteri..yang menjadikan aku seorang mama kepada puteri yang bijak dan yang menjadikan aku wanita cekal dan tabah mengharungi hidup ini. Yang tinggal kini hanyalah kenangan..
 
 

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea