Followers

Sunday, May 19, 2013

401. 30 Hari

Posted by Iera at 7:09 PM
Dah lama kan aku tak update blog ni. Aku punya sedikit waktu untuk mencoretkan catatan harian yang meresahkan tapi aku rasa lebih baik aku simpan semua di dalam otakku. Aku punya suara tapi aku tak mampu nak lontarkannya. Aku punya hati untuk memiliki segala rasa tapi aku menolaknya.


Aku diuji untuk memiliki kesabaran yang tinggi. Untuk tidak menyimpan rasa. Saat aku sedang enak menikmati ketenangan yang sedikit.. Allah datangkan seseorang sebagai ujian untuk aku. Dia bukan sesiapa..bukan yang teramat istimewa dihati.. Dia hadir terlalu pantas.. Sehingga aku bertanya pada diri.. Untuk apa aku memiliki simpati dan belas kasihan sedangkan dia langsung tak pernah memiliki perasaan yang sama pada ku. Tapi aku tetap aku yang lemah untuk bertegas. Sehingga aku menurut semua kehendaknya tanpa bantahan. Aku mempertaruhkan hidup untuk dia. Aku rebah. Aku tersembam. Aku derita setiap hari semenjak dia ada. Namun aku tetap ada untuk dia. Tapi adakah dia jujur dengan aku? Walau pelbagai syak dan keraguan ada dalam diri..aku tetap ada bersama dia. Tapi adakah dia hargai semua itu? Tidak! Dia langsung tak ingat pada pengorbanan yang aku lakukan sehingga herdik dan cacian dilontarkan. Dia buat aku seperti penjenayah yang harus menurut perintah dengan arahan. Yang bersalah tanpa dibicara. Yang hukumannya adalah kesedihan dihati. Aku teramat kecewa. Teramat sedih. Bila sampai waktu itu..dia meninggalkan aku dengan rasa luka. Membiarkan aku menanggung dan hadap semuanya sendirian. Saat aku memerlukan dia, dia langsung tak pedulikan aku. Katanya, setiap pengorbanan yang ikhlas tidak memerlukan balasan. Dan aku tak patut menerima balasan di atas setiap yang aku lakukan. Aku belajar mengenal manusia yang hatinya kental. Yang di jiwanya terlalu kebal. Dia bukan yang aku cintai. Juga bukan yang aku letak dihati. Tapi kenapa dia terlalu istimewa untuk 30 hari ini? Ya Allah, aku tidak meminta Engkau menghukum sesiapa tapi aku cuma minta Kau hadirkan rasa kecewa dan sedih itu walau sedikit pada dirinya supaya dia akan mengerti dan memahami apa yang pernah orang lain rasai..Amin..


0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea