Followers

Friday, September 24, 2010

212. Update Raya

Posted by Iera at 12:39 PM
8hb : Aku terpaksa cuti sebelum raya sebab bertolak ansur dengan sorang member tu yang tiap-tiap tahun memang dah book cuti selepas raya..Sehari ni aku mengemas rumah..letihnya bukan kepalang..walaupun hanya cuci tingkap dan kemas dapur yang baru siap renovate..Settle je semua keje, sempat jugak aku lelapkan mata..Rest sekejap sebab aku kena pi ambik Wani dari Taska pukul 6 ptg.

Bengang jugak kat tailor Butik bila aku singgah nak ambik baju Wani sebelum ke Taska, baju tak siap lagi..bukan tak siap, belum bergunting lagi..janji 7hb tapi ni dah 8hb..Sabar ajelah..

Lepas bukak puasa ( sebenarnya dah raya dulu..hehe..) ke Jusco Sunway Carnival..mencari kasut idaman Wani tapi tak ada..Berpatah balik ke Jusco. Masuk ke Vinci yang tengah offer..Wani beli sepasang kasut..Walaupun kasut yang di idam size kakinya dah tak ada..Aku dalam tak plan beli pun terkantoi jugak..tapi bukan kat Vinci..kat Viss sebabnya aku tak mau ada sorang member cakap aku meniru dia pakai Vinci..Lagipun, aku memang pelanggan setia Viss..

Semuanya settle..dan malam ni aku siapkan Almond London..cuma salutkan coklat..Dari pukul 10 malam sampai pukul 3 pagi aku buat..sorang-sorang pulak tu..Itu pun nasib baik, aku dah rasa seram..bulu roma pun meremang semacam je..terus aku kemas dan masuk tidur..Tapi puas hati, sebabnya dapat siapkan semua..

9hb :Pagi-pagi dah bangun..lepas je kemas rumah terus ke saloon rambut..Wani dan Aina nak cuci rambut..Tapi tu la Aina, bila ajak gunting rambut tak mau pulak..balik mak aku bising kat aku..kononnya aku tak mau guntingkan rambut Aina..padahal Aina yang tak mau..





Sempat lagi berposing..

Lepas je balik dari saloon tu, terus ke Butik baju tapi baju tak siap lagi..suruh datang pukul 7 pulak..Pukul 7 kami ke sana lagi tapi terpaksa tunggu 10min..sebab kat bahagian leher belum berjahit..Sabar ajelah..Finaly, siap jugak baju tu..Dah sebulan hantar tau..

Terus runner ke rumah ex-mak mentua aku ambik ketupat..Mak aku order ketupat kat dia tiap-tiap tahun sebab mak aku tak sempat buat..keje..Aku, jangan harap la..terus terang cakap aku memang tak reti bab ketupat ni..Alhamdulillah..rezeki Aina..Tahun ni ex-mak mentua aku bagi duit untuk beli baju raya Aina..walaupun aku dah beli tapi untuk tambahkan lagi..Lepas raya lah jawabnya..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea