Followers

Thursday, September 2, 2010

207. Perang Raya

Posted by Iera at 9:17 AM

Tiap kali raya mesti 'perang' kecil akan meletus. Semuanya kerana nak balik kampung ikut pilihan hati. Aku pun berperang jugak tapi bukan sebab nak balik kampung. Kerana duit baju raya Aina. Tiap-tiap tahun memang macam ni. Setiap tahun, baju raya Aina dan duit zakat memang dia yang keluarkan..Aku cuma top up kan kalau tak cukup..Sebelum puasa, ex dah janji nak bagi banyak ini...tapi bila dah tiba masa untuk shopping, mulalah dia tukar pulak. Kalau tambah tak apalah jugak, ni dia kurangkan..Mau tak angin aku..

Bulan puasa ni, ex buat 3 keje. Balik dari keje warehouse, buat part time malam kat pasar ramadhan. Sabtu dan Ahad pulak buat rumah kawan dia..tu tak termasuk rumah aku..Tak luak pun kalau bagi kat Aina duit dia tu..tapi ni tak..asyik lebihkan perempuan tu..tau sangatlah..tiap-tiap kali raya mesti pi Melaka rumah perempuan tu..berhari-hari pulak..sebab tu dia save..reduce itu..reduce ini..Bukannya aku jeles ke apa..kalau dah sampai kacau kepentingan dan keselesaan Aina..aku memang takkan berdiam..memang mulut aku terus celupar..

Pandai pulak tanya aku..tak simpan duit untuk Aina ke..bila aku cakap tak ada langsung, dia macam confius ( sebab dia tau aku ni memang pakar sorok duit ). Mak aku pulak suruh aku bersyukur..itu pun dia bagi jugak..Aku ni bukan apa..cukup pantang orang janji tak betul..dah tu rasa tertipu sebabnya dia dah berjanji..last2 dia buat macam ni pulak..Anak pun bukannya ramai..sorang saja..raya pun setahun sekali..apa salahnya bagi lebih sikit untuk Aina..bulan-bulan lain aku tak mintak pun..

Itulah bila aku cakap lebih-lebih mulalah nak marah kat aku tapi dah betul..Kalau dah ada awek ni, mesti akan lebihkan awek dari anak sendiri tambah-tambah pulak dapat awek macam perempuan tu..semuanya nak kawal kat dia..ada hari tu sekali dah kawal ex dari dekat dengan Aina..nasib baik aku guna kuasa veto yang aku ada jauhkan Aina dari ex..bukan nak memisahkan ex dari Aina, cuma nak ajar sikit..tau lepas tu tak berani dah buat macam tu kat Aina..

Yang perempuan tu pun, dah tau bercinta dengan duda ada anak..kenalah terima..yang dia tu patut berkongsi segalanya dengan Aina..Itu belum kahwin..dah kahwin nanti..lagi teruklah kot..Aku pun dah tak nak ex tu..aku cuma jaga kepentingan dan hak Aina saja..yang lain tu peduli apa aku..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea