Followers

Wednesday, September 22, 2010

211. Memang Angin

Posted by Iera at 1:14 PM

Dah beberapa hari ex langsung tak call Aina. Yang Aina pulak setiap saat asyik sebut nama abah dia. Kejap-kejap nak call. Sampaikan Iera mula naik fed up. Apa taknya, dah la abah dia change no tel..bila Iera mintak kat adik dia, logic ke adik dia cakap pun tak tahu. Kalau tak mau kasi tak apalah..Dan Aina pulak asyik teringatkan abah dia yang tengah kemaruk cinta baru. Inilah yang Iera takutkan. Ex akan abaikan tanggungjawab dia kat Aina kalau dah asyik dengan awek dia. Still same macam yang dia buat masa dengan awek lama dia tu. Bukan saja Aina malah kerjayanya jugak.

Ada satu tahap itu Iera terasa ingin pergi dari sini dan bina hidup tanpa wujudnya ex sebagai abah Aina. Ada satu tahap itu, Iera rasa ingin berkahwin dengan sesiapa saja yang nakkan Iera asalkan Iera dapat lari dari kenangan lalu. Tapi itu semua tindakan bodoh. Yang hanya akan memerangkap diri Iera balik. Sebenarnya Iera tak ingin semua ini dalam hidup Iera sebab Iera still ada mak dan family Iera. Iera selesa hidup macam ni..buat apa Iera nak susahkan diri dengan semua itu.

‘ANAK DIA ( EX ), ANAK SY JUGAK.’

NI STATEMENT MENEMPAH MAUT. Itu yang Iera dapat tau dari seseorang. Kata-kata yang awek baru ex cakap semalam. Memang Iera tidur tak lena. IERA SANGGUP MATI kalau nak iktiraf mana-mana perempuan jadi mak kedua Aina ka..mak ketiga Aina ka..THE ONLY IS ME. Kerana desakan semua ni, Iera terpanggil untuk menulis novel. Suatu hari nanti bila novel Iera dah siap, biar seluruh dunia tahu kenapa Iera terlalu marah bila ada perempuan lain nak ambik atau nak duduk sama rata dengan Iera sebagai mama Aina. Kenapa Iera tak pernah menerima kehadiran mereka-mereka itu dan kenapa Iera SANGGUP biarkan orang-orang beranggapan yang Iera still sukakan ex. Semuanya bersebab. Mungkin novel tu akan ambik masa sikit sebab ianya memerlukan kekuatan dan ketabahan hati sewaktu menulis. Ianya cerita benar..cerita dari mula-mula Iera bercinta sehingga adanya hari ini. Tapi Iera akan siapkan secepat mungkin. Biar semua orang tahu bahawa dalam hidup ni tak ada seorang manusia pun yang perfect.

Iera yang bina hidup ex dari zero hingga ada segalanya..menjadi tulang belakang walau ribut dan panas membahang..tiba-tiba ada perempuan lain merampas kedudukan Iera disisi ex sehingga ex jatuh tersembam..Kemudian Iera bangkitkan semula hidup ex yang terumbang ambing demi Aina..bila ex dah berada di atas sekarang..dah senang, perempuan lain pulak cuba merampas hak Aina. Dan ex pulak lupa yang dia ada segalanya sekarang kerana pertolongan Iera. Dan Iera tolong dia dulu kerana Aina. Untuk kesempurnaan hidup Aina. Tapi bila hidup dia akan dijatuhkan semula, Iera terpaksa bersuara.

*Sorry kepada semua sebab terpaksa baca hal remeh temeh ni tapi itulah yang sedang terjadi dalam hidup Iera.

2 comments:

Puan Seri said...

akak kena tabah n byk sabar.. klau akak tak tabah, camne dgn Aina?? sedihnye saya..

Iera said...

Puan Seri : Thanks..Insyaallah..akak akan terus kuat demi Aina..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea