Followers

Monday, September 20, 2010

210. Karenah Aina

Posted by Iera at 12:52 PM
Anak dara Iera dah besar. Dah mula bijak. Dan selalu menganggu emosi Iera dengan kata-kata yang keluar dari mulut dia. Orang kata budak-budak kan..Tapi Iera ni memang cepat tersentuh.

Situasi 1

Aina : Mama..dulu kan mama kawin dengan abah kan..
Iera : Taklah..( saja menguji )
Aina : Na tau la..dulu-dulu tu mama kawin dengan abah..Mama bubuh cincin kat abah..
Iera : Mana Aina tau..
Aina : Aina tengok gambar mama tu..Yang mama simpan dalam almari tu..Mama nak kawin dengan abah Na dak?
Iera : Tak maulah..
Aina : Mama kawinlah..Nanti abah boleh bawak Na dan mama jalan-jalan macam hari tu..
Iera : Tak mau jugak
Aina : Kawin jugak ( nak nangis )
Iera : Yelah..yelah..

Situasi 2

Aina : Na nak telefon abah lah
Iera : Tak payah..abah keje. Kredit mama tak ada ( berbohong )
Aina : Nak telefon jugak..Nak suruh abah mai sini
Iera : Kan kelmarin abah dah mai..
Aina : Nak suruh mai hari-hari..Nak duduk dengan abah macam kawan Na tu
Iera : Abah kejelah..( tahan sebak )
Aina : Abah ni keje..keje..

Situasi 3

Aina : Mama, abah keje dak?
Iera : Ahad mana keje. Abah keluar dengan marka dia.
Aina : Dak la..Abah sayang Na dan mama saja. Abah mana ada marka..
Iera : Aina tengok kan dalam HP Abah gambar marka Abah
Aina : Dak la..Abah sayang Na..
Iera : Tak percaya tanya Tok
Aina : Na bagitau Abah baru tau
Iera : Bagitaulah..
Aina : Aina bagitau mama nak kawin denga Abah
Iera : Ish budak ni..Mama tak cakap pun
Aina : Na nak cakap..biaq mama, abah kawin..Pastu Na boelh duduk dengan mama dan Abah..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea