Followers

Sunday, June 27, 2010

159. Konflik

Posted by Iera at 1:07 PM

‘Berhenti saja dari situ dan cari tempat lain. Rezeki tu ada kat mana-mana.’

Terasa sebak apabila mendengar kata-kata mak. Selama ni, mak tak pernah masuk campur urusan keje aku, kat mana aku nak keje, berapa gaji tapi semalam mak keluarkan kata-kata ni. Aku tahu, mak dah tak sanggup nak biarkan aku terus diperlakukan sebegini. Bukan orang lain tapi sepupu sendiri. Memang susah bila keje sekali dengan saudara mara ni.

Dan minggu lepas, Ida juga suarakan hal yang sama. Ida pun dah tak sanggup nak dengar kepedihan yang aku tanggung sekarang. Setiap hari ada saja perkara yang dilakukan agar aku sakit hati. Kadang-kadang, dia buat aku seolah tak wujud kat dalam ofis tu. Aku dah ikut nasihat Ida supaya jangan ambik peduli dengan semua tu tapi bila aku diam dan buat tak tahu, lagilah banyak perkara yang dilakukan.


Banyak perkara yang harus aku fikirkan jika aku hendak letak jawatan. Yang utama sekali adalah Aina. Kerana Aina aku bertahan dan terima semua kesakitan ini. Tapi aku tak hanya duduk berdiam. Aku sedang berusaha mencari ‘sesuatu’ yang lebih baik dari sekarang. Insyaallah, Tuhan itu Maha Berkuasa. Dia akan gantikan kesakitan aku ni dengan rahmatnya. Aku redha dengan ujian ini.

Bolehkah aku bersabar lagi? Dan mampukah aku pertahankan kesabaran aku? Mampukah aku…

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea