Followers

Friday, August 21, 2009

51. Aina

Posted by Iera at 9:49 AM
Baru2 ni Aina selalu sgt sebut perkataan b**i. Mybe sbb dia terdgr perkataan tu kat mn2 sbb di rumah aku mmg xde sapa yg sebut perkataan tu. Aina pulak tau sebut je.. Bila aku dan adik2 aku tegur Aina dan bgtau x elok sebut perkataan tu, Aina x nk dgr. Mybe sbb dia x fhm maksud perkataan tu. Hr tu Mummy ( panggilan Aina utk adik aku ) geram sgt, dia calit sikit cabai yg tgh ditumbuk ke bibir Aina. Bila Aina terasa pedas, terus Aina terdiam dan mintak air. Aku bg Aina minum teh ais utk hilangkan pedas tu.

Aina x nangis tp minum air je. Aku bg jugak la Aina mkn gula. Mngkn org akan ingat Mummy kejam sbb calit cabai kat mulut Aina. Mummy cuma bg Aina rs je pedas cabai tu. Lps beberapa minit, Aina dh ok. Cuma sesekali Aina pegang bibir. Aku mmg x mrh Mummy buat mcm tu kat Aina sbb aku tahu Mummy bkn nk siksa Aina.

Bila Aina nk terlepas kata, aku akan kata :

'Mummy..tengok Aina ni. Dok kata apa ntah..'

Pastu Aina akan tutup mulut. Alhamdulillah, sampai sekarang Aina dah x berani sebut perkataan tu dan perkataan lain yg x elok.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea