Followers

Tuesday, June 2, 2009

37. Cerita Kelmarin..

Posted by Iera at 11:40 AM


Aku mmg geram sgt bila aku ingatkan hl ni. Bknlh aku bermaksud nak aibkan sesiapa. Apa yg aku nk luahkan akan juga melibatkan maruah aku jugak.

Kelmarin, aku dpt call dari ex-adik ipar aku. Anak dia yg 6bln meninggal dunia krn ada problem jantung sejak lahir. Aku dan Aina pun bersiaplh nak ke rumah bapa mentua ex-adik ipar sebab mayat anak dia akan dikebumikan kat sana. Tp aku dpt pnggilan dari ex spy aku jgn pegi. GF dia pun nak pi jugak. Bila ex-adik ipar call aku nk bgtau rumah bapak mentua dia, aku bgtau hl sbnr dan depa suruh aku pegi juga dan tak usah peduli kat ex.

Masa kat sana, aku tak fikir apa pun. Jauh sekali aku nak rasa cemburu terhadap Ex dan GF dia. Aina memang agak rapat dgn Ex. Aina berkepit je dgn abah dia. Rupanya, keakraban Aina dan Ex buatkan GF ex cemburu. Sampaikan bila Aina nangis teruk suruh Ex hantar naik kereta, Ex buat tak tahu je sebab bimbang GF dia cemburu. Bekas mak mentua dan kakak ipar aku marah la kat Ex. Bknnya aku naik sama kereta tu. Aku memang geram tahap gaban dah.. airmata aku ni tunggu masa je nak menitis.

Bekas adik ipar aku tolong hantarkan Aina sebab Aina memang nak balik dgn kereta. Masa aku follow depa dari belakang, memang menitis airmata aku. Aku tak kisah apa pun Ex dan GF dia nak buat kat aku tapi bukan kat Aina. Bila sampai rumah, Aina kata kat aku ‘ Abah melampau. Tinggal Aina.’ Sedangkan aku tak ajar pun Aina cakap macam ni.

Aku ada surat terbuka untuk GF ex ( NURZAILINA ex-student PSP )

‘ Sakit kan bila kita terasa org yg kita syg seakan menduakan kita. Pedih kan bila terpaksa berkongsi kasih walau hanya dgn budak kecil. Itu yg pernah seorang wanita rasa dulu sewaktu awak merampas Ex dari hidup kami. Awak curi kasih syg seorang ayah kepada anaknya dgn megahnya seolah2 awak langsung tidak tahu bahawa lelaki yg awak syg itu adalah seorang bapa kepada seorang budak perempuan. Tuhan itu Maha Adil.

Awak kena ingat..lelaki yg awak puja itu ada seorang anak dan anak itu tanggungjawab Ex sampai bila-bila. Aku sangka manusia terpelajar seperti awak ni ada akal dan fikiran tapi rupanya awak sama je dengan mereka yg hanya bersekolah rendah. Awak tergamak warning pada Ex supaya jgn turutkan kehendak Aina dan awak sanggup biarkan Aina meraung. Budak sekecil itu apa yg dia tahu. Apa yg dia faham erti penceraian. Yang dia tahu, dia ada mak dan abah sedangkan dia tak faham mengapa mak dan abah dia tidak tinggal bersama. Awak pernah jadi seorang guru tapi awak tidak professional. Dengan budak sekecil itu awak berebut seorang lelaki.

Awak tak boleh nak bolot kasih sayang Ex seorang. Awak tak boleh pisahkan Ex dan Aina serta hubungan aku dan keluarga Ex. Aina itu darah daging mereka. Awak tidak tahu bahawa Aina itu anak yg aku dan Ex nanti2kan. Awak tidak tahu betapa Ex sayangkan Aina. Awak akan tetap makan hati bila Aina perlukan aku dan Ex pada masa yg sama. Awak kena ingat, sesetengah hal hidup Aina, aku dan Ex perlu ambil tindakan bersama. Suka atau tidak, awak kena terima keadaan ini sebab awak yang pilih Ex. Awak perlu belajar untuk menghadapi kenyataan yang awak sekarang sedang bercinta dgn seorang DUDA yang ada anak. Mungkin awak patut tengok cerita DUDA DAN DARA.

Pada aku, hubungan aku dan Ex cuma sebagai mak dan abah kepada Aina. Rasa kasih aku pada Ex telah lama mati. Hubungan aku dan family Ex tetap baik kerana Aina. Suatu masa tu akan tiba bila mana nanti awak akan lihat kesedihan yang Ex tanggung kerana berjauhan dengan Aina. Dan aku pun berharap masa itu akan jadi kenyataan.’

4 comments:

puteri said...

sedihla pulak baca entry ni.kesian budak kecil yang tak tahu apa2.kalo org y bercinta pun kenal erti sakit hati apatah lagi orang2 y pernah kongsi saat bahagia bersama.damn!aku sudah give up dengan dunia

maira adreanna said...

kesian aina. tak patot nye pompuan tu ngn anak pon nak jeles. teruk2

jemari-sepi said...

huhhh..tu lah kan,lelaki skunk ader segelitirnya mmg mcm tuh..dan pompuan mmg banyak yg mcm tu skunk..

jemari prnh lalui kes mcm ni..adik jemari..tp alhamdulillah adik jemari cukup kuat & cukup tabah..alhamdulillah berkat hikmah yg ader,dia dah bahagia..punya suami baru yg cukup menghargai dia..dan rezeki pekerjaan juga alhamdulillah..ex-hubby dia juga yg susah...

dunia ni berputar syg...kamu buat org satu masa nanti kamu akna rasa juga...kamu rampas hak org,org akna rampas hak kamu balik..huhhh..so jgn terlalu bangga diri k

hope Iera sabar k..masih ader yg sygkan kamu berdua..ingat tuh

*~*nurin*~* said...

emm...alaa sedihnye..sian akak n anak akak..bersabar ye, nurin yakin ada hikmah disebalik setiap kejadian yg tuhan tentukan

muuahh..muahh syg akak..=)

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea