Followers

Monday, June 8, 2009

39. Maaf?

Posted by Iera at 12:56 PM
Memang mudah bila sakitkan hati aku dan kemudian ucap MAAF.

Dia : sy minta maaf..sy tahu awak tak akan memaafkan sy..sy sygkan Aina..
Aku : dah la..sy tak blh terima apa awak buat kat Aina..
Dia : tlglh berikan sy kemaafan tu..sy pun sedih tengok Aina nangis..
Aku : tapi awak sbnarnya sukakan..awak lbih rela anak awak mcm tu dr GF awak terluka kan..sudahlh..sy dah x tahu apa sy nk anggap awak sekrg.. kwn ke ape ke..sy dh tak nmpak kasih syg awak lg..sy dh x kenal awak..
Dia : sy ttp sygkn Aina..sy x pnh berubah..
Aku : itu kata awak..sy dh knl awak 10thn..sy prnh hdp dgn awak..sy tahu awak berubah atau tak..
Dia : tak..sy ttp mcm dulu..
Aku : tlg lh..bg sy ms nk baik dgn awak mcm dulu blik..Aina pn dah cerdik..sejak hr tu smpai sekrg, Aina dh tak sebut nama awak..Aina dh tak pegang HP nk tel awak..
Dia : Aina mrhkn sy ke?
Aku : sy x tahu..tp awak patut sedar, Aina dah semakin besar..sy tak tahulh knp perempuan tu cemburu sgt kat Aina.. Sepatutnya, sy yg patut rs terluka bila awak dgn dia tp knp dia pulak yg rs mcm tu, hah!?
Dia : dh la..sy minta maaf..
Aku : awak patut bgtau dia hak Aina. sy tak tahulah mcm mn nanti klau awak kawin dgn dia..ntah2 Aina pn dia x bg jengok..
Dia : sy tahu sy slh..sy rayu kat awak, tlg maafkan sy..
Aku : awak tak perlu mnta maaf kat sy..minta maaf je kat Aina..selama ni sy diam je apa dia dh buat dlm hubungan kita..sy trima je sbb sy percaya pd takdir tp bila dia dh sakitkan hati Aina, sy dh tak blh nk bersbr..Tuhan itu Maha Adil..apa dia rs hr ni sama mcm sy pnh rs dulu...
Dia: iera..jgn pisahkan sy dgn Aina..
Aku : sy tak pnh pisahkan awak dgn Aina tp awak yg cipta jarak tu..

2 comments:

jemarisepi said...

hai Iera...
mudah kan meminta kemaafan..itu lah lumrah manusia..tp bagi org yg nk memberi kemaafan sebnarnya bukan mudah..betul tak..?
bila ia melibatkan hati yg cukup2 terluka rasanya x salah kita kedekut untuk memberikan sebuah kemaafan..
Mcm jemari,jemari bkn lah pendendam tapi mdh berhati2..kemaafan bagi jemari sesuatu yg bukan mudah untuk jemari beri kan..krn hanya hati kita akan faham apa itu sebuah kemaafan...
moga Iera tabah dan sabar ek...

Iera said...

mmg btul..bkn mudah utk kita beri kemaafan bila hati dh trluka sgt..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea