Followers

Thursday, August 18, 2011

324. Oh Aina

Posted by Iera at 12:55 PM

Di suatu pagi bernama kelmarin.

Aina : Mama, hari ni abah mai x?
Iera : Tak. Mama x bg mai.
Aina : La..awat mama tak bagi abah mai?
Iera : Biar la..mai kerap-kerap buat apa.
Aina : Sat bergaduh, sat baik.. Bagi mama kawin dengan abah baru tau.
Iera : Amboi, pandainya bercakap.
Aina : Mama nak kawin dengan abah x?
Iera : Tak mau.
Aina : Ala..dulu kawin. Ni tak mau kawin.
Iera : Bila mama kawin dengan abah?
Aina : Aina tau la..abah habaq kat Aina. Nanti boleh dapat cincin 2.
Iera : Kalau macam tu, suruh abah beli cincin kat mama dah la. Tapi tak payah kawin..hehe..
Aina : Oo..pandai mama ni..cincin mau tapi kawin tak mau..Nanti Aina bagitau abah baru tau..
Iera : Biar la..

*Setiap hari Aina suruh Iera kawin semula dengan abah dia. Setiap kali berjumpa dengan orang yang Iera kenal, mereka mendoakan Iera kawin semula dengan Mr.X. Tapi setiap kali itu juga Iera mengharapkan ianya tidak akan termakbul. Kalau hidup semakin selesa begini, lebih baik begini saja..Kata orang, hidup tak lengkap tanpa cinta lelaki tapi bagi Iera hidup sudah lengkap dengan kasih sayang anak..( hilang cinta itu perit tapi hilang kasih anak bagai terputus nyawa..)

4 comments:

cikcimi said...

pandainyeee aina nih.
sabar la kak, mungkin ade hikmah. :)

lemontree said...

InsyaAllah ada hikmah terbaik.....
KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

QURAN MENJAWAB
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat 286

lemontree said...

KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

QURAN MENJAWAB
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat 286

Iera said...

cikcimi & lemontree : thanks.

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea