Followers

Monday, August 8, 2011

319. Dah Seminggu Aina Ponteng

Posted by Iera at 11:42 AM
Macam yang pernah Iera cerita..Aina tak mau ke sekolah sebab cikgu pukul tapak tangan dengan pembaris..http://iera-lakarankehidupan.blogspot.com/2011/08/318-aina.htmlTapi bukan itu saja..rupanya ada kes lain.. Ada sorang kawan lelaki Aina dah tumbuk mulut Aina..Memang Iera ada perasan yang atas bibir Aina ada bekas cakar..ingatkan Aina garu..kemudian Aina ada bagitau yang mulut sakit kat mak Iera. Mak Iera pun sangka sakit gigi..Sebab bengkak sikit mulut dia. Aina pulak bukannya nak bagitau hal sebenar..

Pagi Jumaat tu, masa Iera sapu bedak kat pipi Aina tersentuh la luka tu..Kemudian Iera tanyalah Aina.

Iera : Kenapa Aina garu sampai macam ni..nanti tak lawalah..
Aina : Bukan Aina garu..
Iera : Habis tu..kena apa? Ada binatang gigit ka?
Aina : Tak..kawan tumbuk..
Iera : Betul ka kawan tumbuk? Jangan tipu mama..
Aina : Betul..Firman tumbuk Aina..
Iera : Satgi mama tel cikgu tanya pasal ni? ( Nak uji..kalau Aina bohong, dia akan berdalih )
Aina : Ok.
Iera : Mama pi tanya Firman ye..betul ka dia tumbuk mulut Aina..
Aina : Mengangguk..Sambil kata..Dulu dia tumbuk kepala Aina..berdarah..la ni dia tumbuk mulut Aina pulak..
Iera : Aina ada kata apa-apa kat dia ka? Marah dia ka?
Aina : Tak..
Iera : Ok..nanti mama pi jumpa cikgu dan Firman..

Ni dah dua kali budak yang sama buat macam tu kat Aina. Hari tu, dia tumbuk kepala Aina sampai berdarah..Ni dia tumbuk pulak mulut Aina. Memang la budak-budak tapi kalau dah smapai berdarah..Iera takkan serang cuma nak tau je kenapa budak tu buat macam tu kat Aina..Mungkin salah Aina ke..

Hari ini pun, Aina tak mau ke sekolah lagi..Padahal Aina memang minat ke sekolah. Iera tak berjumpa lagi cikgu dan budak tu. Esok barulah Iera nak ke sekolah Aina. Bukan tak ambik berat hal ini tapi Iera nak tanya Aina betul-betul sebelum ambil apa-apa tindakan walaupun Iera tahu Aina tak berbohong.
Iera : Betul ka kawan tumbuk

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea