Followers

Wednesday, August 3, 2011

317. Puasa

Posted by Iera at 12:16 PM
1st day puasa, adalah 1st day hari bekerja..Isnin memang selalu dikaitkan dengan Monday Blues...tapi kan...Isnin adalah hari yang teramat sibuk bagi Iera..Sebab 2 hari dah cuti kan..Keje berlambak..Sepanjang bulan tanpa rest..badan mulalah tak sedap..Letih teramat sangat..Terpaksa OT jugak..Kalau tak OT, keje memang tak luak..Balik kelam kabut..sampai rumah je dah berbuka..Menu? Rembat je makanan orang lain..hehe..Sebabnya memang tak sempat beli..

2nd day..terlupa nak suruh mak tapau..nasib baik mak dah beli untuk Aina..Tel mak, mak dah sampai rumah..Ingatkan nak singgah kedai makan kat rumah tu..tapi tutup pulak..balik terus je lah..Kalau naik motor senang je nak menyinggah mana-mana..Ni naik kereta..dah tu dah pukul 7 lebih..mesti susah nak cari park..( sebenarnya malas nak singgah hehe..).Ambik nasi ayam Aina ( tak boleh nak ambik banyak-banyak..nanti tak cukup budak tu makan..), mak ada beli kuih..makan itu ajelah.. Alhamdulillah..kenyang jugak...

Nak makan penuh meja? Kena tunggu hari cuti baru boleh..Ditambah pulak kalau semua balik..memang meriah..

*Bulan puasa ni memang menguji sungguh kesabaran kat tempat keje..Sabar ajelah..

2 comments:

atty's said...

selamat berpuasa iera..

Iera said...

Selamat berpuasa kak ty..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea