Followers

Thursday, November 4, 2010

227. Perang FB lagi

Posted by Iera at 11:47 AM


Perang bermula lagi..Semuanya bermula dari pic masa Form 3 dulu yang ditag oleh Yati Kimi. Memang pic ni dah lama. Dulu ada jugak dok berbalas komen kemudian dah stop beberapa bulan. Tapi baru-baru ni member terjumpa Matt Ary, member sekelas Iera dulu. So, Matt Ary ni pun komen la pasal gambar tu dengan Yus dan Yatie. Tiba-tiba si Watie ni mencelah. Lepas reunion bulan 12 hari tu, Watie ni dah remove kami bertiga dari FB dia. Iera tak baca apa yang dia tulis tapi Iera dapat tau dari Yus yang Watie dok kata kat kami bertiga macam-macam dan kemudian dia remove kami dari list dia. So fine! Orang dah tak mau berkawan dengan kita kan..mybe lah dia tu vogue dan vass sebab tu tak mau la berkawan dengan kami yang serba sederhana ni..

Berbalik kepada kes baru ni, Yus, Yatie dan Matt Ary tengah berbalas komen pasal lain tiba-tiba dia mencelah reply komen yang dah beberapa bulan lapuk kat fb tu. Pastu Yus pun tak puas hati la. Pasal apa pulak dia masuk tiba-tiba. Bermula dari tu lah yang terjadi semua ni. Dah tu siap reply komen-komen yang tak elok. Ada ke dia cakap kami bertiga ni j….g! Wei, tau ke dia makna j…g tu? Motif apa Watie cakap macam tu? Cakap jual diri kat orang la. Apa ni? Siap dengan maki-maki dan mencarut lagi. Malu la dah jadi mak budak pun nak mencarut-carut macam tu. Dah tu libatkan asben-asben Yatie dan Yus lagi. Hal ni takde kena mengena pun dengan asben-asben depa. Yang last sekali dia tulis macam ni :

Wati wrote:
"elok ler sekor tuh dah janda, tinggal lagi 2 ekor pendek lagi..skit ari lagi jadi la janda yg paling sangap!!! laki aku ler paling bertuah dapat aku ok! bukan mcm hampa mmg dok bg laki hampa jadi barua hampa! NOTED!!!!!!!!!"

Wah! Hebat..Takdir kat tangan dia la kot.. nauzubillah..Sekarang ni Yati Kimi dah delete pic tu. Senang. Biarkan Watie terjun dengan labu-labunya.

Bagi Iera, Watie ni ada ke tak ada ke sama saja. Iera pun bukannya rapat sangat dengan dia. Tapi apa yang dia buat kat kami bertiga ni memang dah melampau. Semua kawan-kawan asyik tanya kenapa..dan kenapa? Kami tak mau cakap apa-apa, biarlah kawan-kawan sendiri yang nilai semua tu. Dan kami pun tak mau hasut sapa-sapa untuk memihak kepada kami. Cuma Iera nak bidas sikit apa yang Watie cakap tu.

1. J…g tu digunakan untuk perempuan yang tak baik, yang menjual harga diri kat lelaki. Setahu iera la, selama hidup 31 tahun tak pernah la Iera buat perkara tak elok macam tu malah tak sedetik pun. Memang Iera tak ada suami tapi Tuhan itu berikan Iera Aina untuk Iera jadi manusia yang berguna sentiasa beringat bahawa setiap apa yang Iera lakukan pasti Aina akan terkena tempiasnya. Dan Iera sentiasa berusaha menjadi mama terbaik Aina. Iera bukan kemaruk dan Alhamdulillah…4 tahun dah berlalu..Iera tak pernah sekali pun tersasar di landasan. Dan Iera bukan wanita murahan. Iera rasa Yus dan Yatie pun tak pernah ada perasaan nak jual maruah diri. Depa ada suami. Buat apa nak cari kenikmatan yang hanya mengundang dosa sedangkan yang halal dah ada…

2.Iera redha bila bergelar janda..dan Iera terima takdir ni dengan syukur. Sebab Tuhan berikan Iera petunjuk awal..beri takdir ni. Dari Iera tidak cium bau syurga. Yelah, kalau asyik berperang setiap hari kan. Iera bukan suka-suka nak hidup macam ni, Iera ada alasan tersendiri. Dan jangan nak letakkan takdir orang lain umpama takdir Iera. Hidup Yus dan Yatie serba sempurna. Bila Iera sorang dah tertakdir macam ni, takkan depa dua orang nak biar hidup depa jadi macam Iera.

Sekarang ni, biarlah Watie ni dengan tafsiran-tafsiran dia terhadap kami bertiga dan kami terima apa saja dia nak cakap tentang kami. Pada Yus dan Yatie :
'Lupakan saja yang pahit.. Esok yang indah akan bermula semula. Seandainya bertemu dengan peristiwa pahit juga, "sepak" saja perkara itu dalam longkang. Orang yg memberi masalah kepada "kita" sebenarnya tidak pandai mengendalikan masalah dengan memberi masalah kpd.org lain!!'

Dan Iera pegang pada ayat-ayat ini :
Walau hidup direjam dengan kejam..kesabaran dan ketabahan itu kunci segalanya..Kerana hidup sentiasa diuji selagi menghirup udara di bumi Pulau Mutiara ini..Disebalik semua ini tersimpan yang tersirat dan tersurat..Allah Maha Mengetahui Segalanya..

3 comments:

-NiD's- said...

KAKIEERA...U ARE THE GRAETTT....naisb baiklaaa si DIA tuh daapat kawan baikk sebaiik akak...ALHAMDULILLAH...
biarkan dia yaa kak.....sedihnyaa....kenapa perlu judge mmeber sampai sedemikian rupa walaupn dia kini hidup bahagia......huhuhuuuhhhuhu........

jemarisepi said...

salam...
yg pasti JEMARI x tau apa punca & kisah sebenar...
cuma JEMARI nak kata sikit jer ttg WATIE...
"DIA MMG BIADAP"....maaf

Iera said...

-NiD's- memang sedih sbb kwn sendiri buat mcm tu tp nak buat mcm mn kan..kena terima ajelah..

jemari - w'salam..xpe..ramai yg ckp mcm tu jugak..

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea