Followers

Thursday, September 10, 2009

53. Ragut

Posted by Iera at 12:55 PM
Ni crite psl Jumaat lps.. Ms tu aku tgh on the way blik rumah. Sampai kat depan Pacific, aku follow belakang sorg perempuan yg naik motorsikal ni. Bila aku tgk betul2, dia letak handbag dia kat dlm raga motor. Tali handbag tu pulak disangkut kat cermin. Mcm tak dak rasa takut. Aku rasa nk tegur je perempuan tu tp dia laju sgt. Dlm hati mmg aku berleter gak la. Bkn tak dak kes yg jadi tp masih ada lagi yg berdegil nk letak handbag kat dlm raga.

Aku ni dah beberapa kali dh hampir kena ragut. Hari tu, depa ragut susu Aina dalam beg kertas ms aku letak dlm raga motor, pastu Sabtu lps masa aku nk pi Alma, ada 4 org Indian guy yg naik motorsikal asyik dok toleh ke belakang tgk aku dan Wani. Bila depa rs aku dh terperasan, 2 org tu tinggalkan kwn depa yg 2 org lg. Sampai kat trafik light Jln Kulim, aku sengaja follow belakang lori brg spy depa tak nampak kami. Lagipun kat situ one way dan kebetulan jem pulak. Aku terus masuk ke Jln Kg Baru dan aku tgk depa 4 org tu berhenti tepi jln dok tercari2 kami. Kira masa tu depa dah terlepas ke jln nk pi Tok Kun. Aku pecut jugak la motor terus balik dan cancel nk pi Alma. Ikutkan aku tak letak brg apa pn dlm raga motor.

Ada 1 kes dpn jln rumah aku, budak perempuan tu gantung Hp kat leher. Ada budak lelaki dtg ragut Hp kat leher dia tu. Dia terjatuh ke atas jln. Habis tercabut tudung dan helmet dia. Nasib baik masa tu kereta kat belakang jauh dan slow. Klau x, ntah la.. Nasib dia lah sebab ikutkan jln tu selalu kereta banyak time balik keje..

Sekarang ni nk raya plak, mesti peragut2 tu pun aktif. Kita dah tak boleh nk bwk apa pn dlm raga motorsikal. Handbag mmg la tak blh, beg kertas pn belum tentu selamat. Tambah2 klau tgk beg kertas yg branded skt. Mcm Levi's ke.. Klau shopping pn brg branded pn dah tak blh nk boh dlm beg kertas brand tu sbb depa tau brg tu brapa hrga..

Dari pengalaman aku, ada jugak peragut2 ni klau lalu sebelah kita yg naik motor ke, kereta ke mesti ushar dlm raga motor, kat atas riba kita ke. Tgk ada brg apa. Jgn sangka budak2 lelaki yg naik motor dok tersengih2 kat kita tu nak ngorat kita, ngaku sedara kita ke...Walau pakai smart mcm mn pn, belum tentu hati depa baik.

Aku mmg dah fobia sejak dah hampir terkena banyak kali. Kalau ada je motorsikal yg follow rapat dgn aku kat belakang, mmg aku berjaga2. Tak kira tua ke muda. Lebih baik kita berhati2.. Jgnlh galas handbag masa atas motor( utk sepupu aku jugak.. )

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea