Followers

Tuesday, September 15, 2009

55. Dah langgar org, salah org pulak..

Posted by Iera at 12:45 PM
Hr Sabtu lps, aku pi Tmn Kota Permai dgn adik aku dan anak dia. Masa singgah kat kedai runcit, ada 1 insiden kat dpn jln tu. Kebetulan masa tu aku dah start motor, jadi aku pi lah tgk. Mak cik tu dan anak perempuan dia kena langgar dgn sebuah kereta Citreon yg dipandu sorg perempuan. Mak cik tu terduduk di tgh jln dan anak dia dh bangun masa aku sampai. Mulut mak cik tu ada darah. Yg aku geram sgt, bila perempuan yg bwk kereta dtg kat depa ckp :

'Awat adik bwk motor laju sgt, tgk kereta akak jadi apa..'

Budak perempuan tu sound la balik :

'Akak yg langgar saya.'

Aku yg ada kat situ mmg x puas hati. Aku ckp jugak la..

'Akak yg kluar simpang langgar dia, akak nk salahkan dia pulak.'

Memang salah pemandu kereta tu sebab dia kluar simpang sedangkan budak perempuan dan mak cik tu dr jln straigth. Perempuan yg pandu kereta tu langgar belakang motor budak perempuan tu.

Pastu ada sorg abg tu sound jugak kat perempuan yg pandu kereta tu :

'Dah..tak payah nak kira psl kereta ke apa ke.. Bwk dulu mak cik yg berdarah ni..'

Barulah perempuan tu pi ambik kereta dia nak bwk mak cik tu ke hospital. Kesian mak cik tu. Dia langsung tak ckp apa. Bila aku tanya anak mak cik tu psl waris dia, dia bgtau abg dia tinggal kat KL. Kat sini, cuma tinggal dia dgn mak dia sj. Jadi, aku srh dia call bapa sedara dia. Lps tu mereka ke hospital.

Aku tak tahulh perempuan yg bwk kereta tu ada perasaan ke x. Mungkin dia rs hebat sebab dia naik kereta hebat dan plat kereta dia pn bkn plat Penang. Cara dia dressing pn bkn calang2 org. Aku bkn la nk kata kat sapa2. Selama yg aku dok tgk, pernah kena..klau org yg naik kereta ni selalu pandang rendah kat aku dan org yg hanya naik motor ni ( sorry..bkn smua ). Kdg2 aku pulak yg kena mengalah..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea