Followers

Monday, July 13, 2009

45. Family Day ( 11 July )

Posted by Iera at 10:47 AM
Ada family day company aku kat Pmtg Damar Laut, png. Blh bwk family dan kena bwk makanan utk dimkn ramai2. Aku bwk Wani dan Aina utk join sekali family day ni. Dan hr tu aku bwk agar2 buah naga.

Pkl 7pg kami bertolak dr rumah aku. Kami tumpang kereta Dyh yg jugak bwk 2 org anak sedara. Selalunya, mmg kami sampai awal dr yg lain. Lokasi yg dipilih pantai yg kena melalui jln tepi bkt. Mmg jauh. Nasib baik Aina x buat hal. Pg tu hujan dan jln tar kecil tu agak licin dan membimbangkan. Penat tak terkata utk sampai ke lokasi tu sebab masing2 penuh dgn makanan kat tgn. Sampai je kat pantai, hujan rintik2 tp kami teruskan dgn breakfast. Game akan start pukul 9.30pg. Hr tu, aku, Wani dan Aina pilih utk pakai t'shirt warna sedondon, merah. Aina excited sgt sebab pakai t'shirt Wonder Pet.


Permandangan pantai.


Ready utk breakfast.


Sebelum breakfast, kena la capture foto dulu..

Mula2 Aina mmg tak berani main air laut tp lama kelamaan dia yg lebih. Tambah pulak anak sedara Dyh suka melayan dia.


Seronok bermain air laut.

Game start tepat 9.30pg. Ada 2 group iaitu A dan B. Aku berada dlm group B. Setiap group yg klh, rambut mereka akan diikat dgn getah oleh group yg menang. Group yg klh kena terima apa jua cara ikatan group yg menang.


Group klh dlm satu acara.


Game pertama
Isi air laut dlm botol. Blh guna baju sendiri atau guna tgn. Group yg air dlm botol penuh dulu dikira pemenang.


Game ke-2
Toi atau main galah. Setiap group kena pilih 4 org utk main game ni. Blh repeat ahli.


Game ke-3
Bawak bola ping pong dlm sudu dan pass kat team member menggunakan mulut.


Game ke-4
Ikat belon kat kaki dan kena pijak belon lwn bg pecah sambil jaga belon sendiri.


Game Ke-5
Lari ikat kaki. Ms aku tgh praktis dgn K.ros, Aina dtg mrh K.ros sbb dia tak mau aku sakit bila tgk kaki kena ikat. Dia srh K.ros bukak balik tali kat kaki aku. Terpaksalah bukak tali tu dulu dan aku pujuk dia main air laut dgn Wani. Nasib baik dia ok. Lps tu barulah game start.

Game ke-6
One to som dgn lwn. Yg klh akan dijirus air. Aku tak join game ni sebab Aina buat hal bila tgk aku dan Dyh tgh praktis. Dia dtg mrh Dyh pulak sbb dia sangka Dyh nak pukul aku.


Game ke-7
Musang menangkap anak2 ayam yg dijaga ibu ayam. Game ni pn aku x blh join. Ms aku tgh berbaris, anak K.ros, Along pegang lah pinggang aku dr belakang berbaris sama tp Aina dtg mrh. Aina ingat Along sakitkan pinggang aku dan nangis tak bagi aku join sekali. Puas dipujuk tp tak mau. Lgpun dia dh letih.

Memang best sgt walaupun tak ada hadiah utk pemenang tp aktiviti ni dpt mengimbas masa kita kanak2 dulu. Bila dh habis game, semua menjamu selera dan meraikan birthday 2 staff. Banana Chocolate Cake dr Secret Receipe lg.


Lunch Time


Birthday Boy's yg diraikan..

Lps siap berkemas, kami balik lebih kurang 12tghri. Aina masih larat berjalan. Sekali pun tak minta aku dukung. Mulut pun tak henti pot pet pot pet bercakap. Memang ramai staff yg agak terkejut bila dpt tau Aina tu anak aku sebab selama ni mereka sangka aku belum kahwin. Lagipun, ni baru 1st time aku bwk Aina join aktiviti company.

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea