Followers

Friday, August 9, 2013

412. Dugaan di Bulan Ramadhan

Posted by Iera at 11:20 AM
Allah datangkan ujian buat aku sepanjang Ramadhan. Dek kerana diet yang mendadak.. Pantang jumpa asam dan makanan pedas.. Aku terpaksa menahan sakit tiap kali makanan masuk ke dalam perut. Sakit teramat.. Sampaikan aku takut nak suap makanan ke dalam mulut. Memang aku langgar arahan doktor yang minta aku makan tiap 2 jam sekali walaupun hanya sekeping roti. Tapi aku malas nk ganti puasa.. Jadi aku berpuasa macam orang lain.. Selepas 2 minggu..aku hanya bertahan dengan ubat..tiba-tiba diserang gastrik pulak. Ya Allah, besar sungguh ujian Mu. Tepat 12 tengahari, perut aku minta diisi. Kalau tidak, pedih teramat sangat sehingga aku tak senang duduk. Tapi itu pun aku tahan jugak. Sehingga suatu hari di ofis, aku tak mampu nak bertahan dah. Badan letih, loya, pening kepala.. Semuanya lengkap. Aku terpaksa buka puasa. Cuma sekeping biskut dan sekotak Ducth Lady Chocolate sudah memadai. Sejak itu, tiap kali aku dah tak mampu bertahan.. Aku terpaksa berbuka.. Sedangkan sebelum ni aku boleh bertahan walau tak makan satu hari pun.. Sekarang ni, aku dalam berjaga-jaga sebelum datang lagi lain-lain penyakit yang berkait.. Ya Allah, moga dijauhkan.. Betul orang cakap, bila umur dah masuk 30 an, macam-macam penyakit mula mai. Dalam berjaga..dalam dok telan jamu dan ubat itu ini pun.. Bila nak kena..kena jugak..

*Moga Allah berikan aku kesihatan yang baik..jauhkan aku dari sebarang penyakit untuk aku teruskan hidup membesarkan Aina... Amin..

0 comments:

 

Lakaran Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea